پاسخ قائم مقام شبکه سه به گلایه فردوسی پور

یزدفردا:قائم مقام شبکه سه سيما درباره‌ي قطع برنامه «90» كه شامگاه دوشنبه ـ 21 شهريور ماه ـ اتفاق افتاد و انتقاد سازندگان اين برنامه را به همراه داشت، توضيحاتي را ارائه داد.


 سعيد مقيسه در مطلبي كه به ايسنا ارسال كرده، آورده است: در مديريت جدول پخش برنامه شبکه‌هاي سيما، ملاک اصلي زمان شروع و پايان برنامه است، نه مدت برنامه؛ چون بايد در مقاطع ثابتي مانند زمان اذان، اخبار و يا غيره به هر شيوه‌ي ممکن برنامه‌ها پايان يابد.


وي در ادامه درباره‌ي قطع ناگهاني برنامه «90» با اجرا و تهيه‌كنندگي عادل فردوسي پور، نوشته است: در برنامه «90» ـ 21 شهريور ماه ـ نيز مدت برنامه به ميزان 210 دقيقه و زمان پايان آن ساعت 2 و 20 دقيقه بامداد به تهيه‌کننده محترم و گروه ورزش اعلام شده بود.


قائم مقام شبكه سه سيما توضيح داده است: پذيرش آگهي‌هاي بازرگاني به صورت متمرکز بوده و تعيين مدت زمان دقيق آن در اختيار شبکه‌ها نيست که در برنامه‌ي مذکور زمان آگهي تبليغاتي، از طرف اداره کل بازرگاني سازمان صداوسيما افزايش يافت و از طرفي با هماهنگي و اعلام قبلي، مسابقه‌ي کشتي‏ گير ايراني در فينال قهرماني جهان به دليل اهميت ويژه و همزماني به صورت زنده بين برنامه‌ي «90» پخش شد؛ لذا از مدت تخصيص يافته به برنامه‌ي «90» کاسته شد و بايد برنامه زودتر از زمان مقرر پايان مي‌يافت.


مقيسه در ادامه نوشته است:‌ تهيه‌کننده محترم نيز به اميد انجام هماهنگي با مسؤولان مربوطه و تغيير برنامه‏ هاي بعد از برنامه «90» و افزايش زمان برنامه، خداحافظي نکردند. متاسفانه به واسطه فوتبالي که به عنوان برنامه‌ي بعدي در نظرگرفته شده بود و تلاقي زمان آن با اذان صبح اين امکان فراهم نشد و به نوعي برنامه «90» ناتمام ماند.


قائم مقام شبكه سه سيما در پايان ابراز اميدواري كرده است كه با هماهنگي بيشتر، مردم شريفمان در آينده شاهد چنين اتفاقاتي نباشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا